Blog

Alternatywą dla podatku estońskiego, o którym pisałem ostatnio – może być inna instytucja, o której nie mówi się głośno – mianowicie tzw. „niemiecki fundusz inwestycyjny”.  Nazwa ta nie ma oficjalnego charakteru – stosowana jest z uwagi na zaczerpnięcie przez ustawodawcę modelu jaki funkcjonuje w Republice Federalnej Niemiec. Niemiecki fundusz inwestycyjny może okazać się dobrą alternatywą… Czytaj dalej Opodatkowanie Spółek Kapitałowych za pomocą tzw. Niemieckiego Funduszu Inwestycyjnego – czy to się opłaca? Czytaj więcej

Podatek Estoński w Polskim systemie prawnym

Photo by Amol Tyagi on Unsplash Podatek Estoński w Polskim systemie prawnym Podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych ( tzw. CIT) będący spółkami z o.o. lub akcyjnymi od stycznia 2021 r. mogą korzystać z nowego rozwiązania prawnopodatkowego  polskim systemie podatkowym. Mowa o tzw. podatku estońskim. Czy podatek estoński to rzeczywiście tak dobre rozwiązanie dla Spółek… Czytaj dalej Podatek Estoński w Polskim systemie prawnym Czytaj więcej

Photo by Sonja Langford on Unsplash PRZEDAWNIENIE CO TO TAKIEGO? Przed założeniem sprawy frankowej przeciwko bankowi warto upewnić się, że nasze roszczenie nie jest przedawnione. Przedawnienie to taki termin, który zamyka nam drogę do wydania korzystnego dla nas wyroku. Nie można bowiem korzystać ze swoich praw w nieskończoność. Większość roszczeń może być dochodzona tylko przez… Czytaj dalej Bardzo ważny wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie przedawnienia roszczeń z umowy kredytu frankowego. Czytaj więcej