STAN FAKTYCZNY
Jedna ze znanych szkół wojskowych w Polsce otrzymała drogą mailową wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Dyrektor odpisał, że warunkiem udzielenia odpowiedzi jest złożenie oficjalnego pisma wraz ze wskazaniem imienia i nazwiska.
Wnioskodawca odpisał, że nie ma takiego obowiązku i skierował sprawę do Sądu.
ZDANIEM SĄDU ADMINISTRACYJNEGO
Sąd stwierdził, że wniosek o udostępnienie informacji publicznej nie ma żadnych wymagań formalnych poza utrwaleniem go w formie pisemnej. Nie można więc mówić o wymogu złożenia “oficjalnego pisma”. Dlatego też skierowane wobec skarżącego przez Dyrektora żądanie złożenia “oficjalnego” wniosku na adres szkoły, za pośrednictwem operatora pocztowego, było bezzasadne.
Nie można też wymagać od wnioskodawcy, aby się podpisał imieniem i nazwiskiem.
Jako inspektor ochrony danych osobowych przypominam, że w sytuacji gdy do placówki wpłynie wniosek opatrzony danymi osobowymi wnioskodawcy bądź innymi należy zawsze przesłać klauzulę informacyjną.
Dodaj komentarz